Mów o szczęściu.

I bez Twojej niedoli świat jest wystarczająco smutny.

Żadna ścieżka nie jest tylko wyboista.

ELLA WHEELER WILCOX 1855-1919

Obserwatorzy

piątek, 27 września 2013

***




Anioł dnia wczorajszego bezgłośnie płakał
Anioł dnia dzisiejszego zaszył się w najciemniejszym kąciku pokoju
i udaje, że go nie ma
przecież jak kogoś nie ma to nie ma jego bólu
jak może coś nas boleć gdy nas samych nie ma...

Babunia odeszła

Dziwią się kapcie szydełkiem dziergane
Dlaczego nikt już zziębniętych nóg nie grzeje
Czują się niepotrzebne i opuszczone
Zwiesiły do ziemi nosy i nawet łzy im kapią włóczkowe

Spod grzywki otoczonej ramieniem
spogląda na nie Anioł zaczepiony pod sufitem
drży ze strachu biedulek
sam się teraz został i nikt już go modlitwą nie wesprze
nikt rady motywującej nie da

Co teraz będzie?
Kto o nas pomyśli myślą ciepłą codzienną?
Kto ugotuje galaretkę z nóżek w pomarańczowej kuchni?
Kto wszystkich zmarłych odwiedzi co miesiąc na cmentarzach…
Kto wydzierga szalik kilometrowy
Czapkę z pomponem…

Kto wspomni jak to w czasie wojny było,
jak prababcia z domu jedynie obraz Matki Bożej Nieustającej Pomocy
wyniosła zanim lej po wybuchu po nim tylko pozostał,
jak stryjenka za mężem pobiegła i razem na Syberię pojechali,
bo rodziny nie wolno rozdzielać…

 wszystkie powyższe zdjęcia z netu

Babunia odeszła i nawet słowa uciekły przerażone
Schowały się na samym dnie duszy
A wychodzą tylko te, wcale nieproszone
O które tu nie chodzi

Nieodpowiednie i niegodne




Karolinko-Pajączku DZIĘKUJĘ! :***

Jomo

40 komentarzy:

  1. Tak pięknie Joasiu napisałaś.Dusza boli razem z Tobą, jeżeli chociaż odrobinę Ci to pomoże. Trzymaj się kochana.

    OdpowiedzUsuń
  2. Jestem.
    Pamiętam jak było gdy moje babcie odchodziły.
    Słowa dobre, godne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie widziałam nigdy tak wspaniale namalowanego obrazu słowami pełnymi emocji. Gdy to czytam to serce aż drży z żalu, wyczuwa się wszystko co jest w Tobie..... odejście bliskich jest ciężkie ale nieuniknione. Najważniejsze co pozostawili po sobie w sercach opłakujących.

    OdpowiedzUsuń
  4. Bol i smutek niech przemienią się w spokój ducha i wspomnienie...Cudnie napisałaś.....pięknie., jestem z Tobą myślami....

    OdpowiedzUsuń
  5. Piszę co mi serce dyktuje. Tak mój Kochany Dobry Duszku, TYCH, KTÓRYCH KOCHAMY, tak na prawdę nigdy nas nie opuszczają. Oni zawsze będą z nami, pozostawiając nam to co najcenniejsze, cudowne wspomnienia.
    Wierzę w to i bardzo mi pomaga.
    Życzę Ci z całego serca abyś po ukojeniu żalu i bólu, mogła zacząć cieszyć się tymi wspomnieniami.

    OdpowiedzUsuń
  6. Jestem z Tobą modlitwą i myślami..

    OdpowiedzUsuń
  7. Przytulamy wszyscy z łezką w oku ,
    bardzo nam przykro!
    :(

    OdpowiedzUsuń
  8. Jomuś, nie odeszła, tylko szaty na nowe wymieniła. Zobaczysz, że jeszcze nie raz się spotkacie, tylko już inaczej. Teraz posłuchasz Ją tylko sercem i zobaczysz tylko oczami duszy.., ale Babunia nadal jest. Przytulam mocno!

    OdpowiedzUsuń
  9. W takich chwilach zawsze mi brak słów...przytulam♥

    OdpowiedzUsuń
  10. Tak mi przykro,,,przytulam Cię i powierzam modlitwie .........

    OdpowiedzUsuń
  11. Współczuję serdecznie i myślami jestem z Tobą!

    OdpowiedzUsuń
  12. moja odeszła ładnych parę lat temu i... nadal tęsknię
    przytulam mocno

    OdpowiedzUsuń
  13. Asieńko , myślami jestem z Tobą......i wiem co w tej chwili czujesz..... ściskam

    OdpowiedzUsuń
  14. Nie mam słów.....pięknie piszesz... wysyłam ci ciepło z serca i pozytywne myśli.

    OdpowiedzUsuń
  15. Wzruszający wiersz... trzeba przystanąć, pomyśleć i " spieszyć się z okazywaniem uczuć"!

    OdpowiedzUsuń
  16. Babunia.... tyle Jej bedzie ile pamieci o Niej.
    Asienko, przytulam mocno.

    OdpowiedzUsuń
  17. Smutno... I ja Cię przytulam ...

    OdpowiedzUsuń
  18. Przytulam Twój smutek mocno do serca Kochana...

    OdpowiedzUsuń
  19. Joasiu bardzo mi przykro. Przytulam Cię mocno...

    OdpowiedzUsuń
  20. i ja przytulam i myślami jestem z Tobą:-)

    OdpowiedzUsuń
  21. Pięknie napisane, wzruszyłam się.
    Współczuję.

    OdpowiedzUsuń
  22. Chciałam Ci tyle napisac ale wszystko jest takie płytkie, nie na miejscu...Bardzo mi przykro Joasiu, jedynie modlitwa pozostaje. Przytulam i sercem jestem przy Tobie.

    OdpowiedzUsuń
  23. Cudownie to napisałaś... Składam szczere kondolencje.

    OdpowiedzUsuń
  24. Joasieńko kochana, tak mi przykro...przytulam mocno...

    OdpowiedzUsuń
  25. Przytulam z serca. Kochana Jomo, nasi Bliscy zawsze będą z nami, bo nosimy ich w swoich sercach! Wiem, że trudno w takich chwilach o pocieszenie i utulenie bólu, wiem, bo mojej rany po stracie taty są nadal otwarte :(

    OdpowiedzUsuń
  26. Asieńko Kochana ściskam Cieęz całego serca. Nic co napiszę nie umniejszy tego bólu ale wiedz, że gdzieś tam jest osóbka, która jest serduchem z Tobą.

    OdpowiedzUsuń
  27. Oh... jeśli te piękne słowa z serca płynące są jeszcze nieodpowiednie i niegodne to Babunia musiała być dla Ciebie naprawdę bardzo, bardzo...eh..."kochamy wciąż za mało!"

    „Śpieszmy się”

    ŚPIESZMY SIĘ KOCHAĆ LUDZI
    TAK SZYBKO ODCHODZĄ
    zostaną po nich buty i telefon głuchy
    tylko co nieważne jak krowa się wlecze
    najważniejsze tak prędkie że nagle się staje
    potem cisza normalna więc całkiem nieznośna
    jak czystość urodzona najprościej z rozpaczy
    kiedy myślimy o kimś zostając bez niego

    Nie bądź pewny że czas masz bo pewność niepewna
    zabiera nam wrażliwość tak jak każde szczęście
    przychodzi jednocześnie jak patos i humor
    jak dwie namiętności wciąż słabsze od jednej
    tak szybko stąd odchodzą jak drozd milkną w lipcu
    jak dźwięk trochę niezgrabny lub jak suchy ukłon
    żeby widzieć naprawdę zamykają oczy
    chociaż większym ryzykiem rodzić się niż umrzeć
    KOCHAMY WCIĄŻ ZA MAŁO I STALE ZA PÓŹNO

    Nie pisz o tym zbyt często lecz pisz raz na zawsze
    a będziesz tak jak delfin łagodny i mocny

    Śpieszmy się kochać ludzi tak szybko odchodzą
    i ci co nie odchodzą nie zawsze powrócą
    i nigdy nie wiadomo mówiąc o miłości
    czy pierwsza jest ostatnią czy ostatnia pierwszą

    /ks. Jan Twardowski/


    Gdybyś miała ochotę sobie posłuchać: http://www.youtube.com/watch?v=biEZOu2-xV8


    Trzymaj się cieplutko!

    OdpowiedzUsuń
  28. Nie wiedziałam-wielki żal.....

    OdpowiedzUsuń
  29. To ja Asieńko to wyżej.Ściskam Cię mocno,mocno....

    OdpowiedzUsuń
  30. nie wiedziałam...Tak bardzo mi przykro, tak bardzo... trzymaj się kochana, przytulam mocno..

    OdpowiedzUsuń
  31. [*] [*] [*] Kochana i ja przytulam do serduszka i
    myślami jestem z Tobą - babcia wciąż jest z Tobą ;)
    Pielęgnuj wasze wspomnienia ze sobą razem spędzone !!!

    OdpowiedzUsuń

Za Twój komentarz najserdeczniej DZIĘKUJĘ :***
Zapraszam słonecznie *♥*

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
schoenen-tag-0007.jpg von 123gif.de